Newsletter

Abonnements

Empfohlener externer Inhalt

An dieser Stelle finden Sie einen externen Inhalt von YouTube, der von der Redaktion empfohlen wird. Sie können den Inhalt mit einem Klick aktivieren.

Inhalt entsperren

Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte von YouTube angezeigt werden. Damit können personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr dazu erfahren Sie bei YouTube und unserer Datenschutzerklärung.

Frank Plaschke, Boston Consulting Group: “Too many companies confuse planning and forecasting.”

In a world where volatility seems to be a constant aspect of business life and the only thing executives can be certain about is uncertainty, one may be tempted to overplan, or to skip planning altogether. Both approaches are wrong, says Frank Plaschke, partner and managing director of the Boston Consulting Group (BCG), where he is also a global leader on CFO topics. “You need to make clear distinctions between planning and forecasting,” he says. “Unfortunately, many companies confuse these concepts.” In addition, he is strongly convinced that bottom-up planning is largely ineffective for companies. And in a world where top value creators are “falling from grace” faster and more frequently than ever before, Plaschke isn’t sure how Apple will look in terms of value creation five years from now.

Programm jetzt einsehen!
Das Wichtigste aus der FINANCE-Welt – täglich direkt in Ihr Postfach.
ZUM PROGRAMM
ZUM PROGRAMM
Programm jetzt einsehen!